Logowanie

Zaloguj za pomocą
PWZ i hasła

Zaloguj przez
login.gov

Administratorem Państwa danych osobowych jest Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi z siedzibą w Łodzi (93-005) przy ul. Czerwonej 3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@oil.lodz.pl

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo na naszej stronie internetowej w Polityce prywatności.

11 października 2022

Obowiązek aktualizacji danych

Tagi: 

#aktualności

Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi przypomina swoim członkom o obowiązku aktualizowania danych osobowych w Okręgowym Rejestrze Lekarzy i Lekarzy Dentystów. Szczegółnie: adresu zamieszkania, miejsca wykonywania zawodu, numeru telefonu komórkowego, adresu poczty elektronicznej.

Obowiązek ten reguluje art. 49 ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty z 2009 roku.

Treść przepisu:

  1. Okręgowy rejestr lekarzy i lekarzy dentystów, zwany dalej "rejestrem", stanowi zbiór dokumentów i danych lekarzy:

1) posiadających prawo wykonywania zawodu:

  1. a) wykonujących zawód na obszarze działania okręgowej izby lekarskiej,
  2. b) niewykonujących zawodu i zamieszkałych na obszarze działania okręgowej izby lekarskiej;

2) którzy zostali skreśleni z listy członków z powodu śmierci lub utraty prawa wykonywania zawodu;

3) którzy nie stali się członkami izby z mocy ustawy i których dokumenty przekazane zostały okręgowym izbom lekarskim przez administrację szczebla wojewódzkiego.

  1. Dane i dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, oznacza się w rejestrze jako dane archiwalne.
  2. Listę członków okręgowej izby lekarskiej, o której mowa w art. 6 wpis na listę członków izby lekarskiej ust. 1, stanowią dane lekarzy, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
  3. Dane rejestru gromadzone są w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670, 952 i 1005).
  4. W rejestrze umieszcza się następujące dane:

1) tytuł zawodowy;

2) imiona i nazwisko;

3) płeć;

4) nazwisko rodowe lub poprzednie;

5) imiona rodziców;

6) datę i miejsce urodzenia;

7) numer PESEL;

8) numer paszportu w odniesieniu do lekarza z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej i lekarza cudzoziemca, który nie posiada numeru PESEL, albo w przypadku nieposiadania paszportu – numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

9) numer NIP;

10) obywatelstwo (obywatelstwa);

11) numer ograniczonego prawa wykonywania zawodu i numer odpowiedniej uchwały okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie przyznania ograniczonego prawa wykonywania zawodu i datę jej podjęcia;

12) numer prawa wykonywania zawodu i numer odpowiedniej uchwały okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie przyznania prawa wykonywania zawodu i datę jej podjęcia, a w przypadku przyznania prawa wykonywania zawodu lekarza albo prawa wykonywania zawodu lekarza dentysty, o którym mowa w art. 5 zadania samorządu lekarzy ust. 7 lub art. 5f ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, informację o przyznaniu tego prawa w celu odbycia stażu podyplomowego na czas odbycia tego stażu albo odbycia stażu adaptacyjnego albo przystąpienia do testu umiejętności;

12a) numer odpowiedniej uchwały okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie przyznania prawa wykonywania zawodu, o którym mowa w art. 5 warunki przyznawania prawa wykonywania zawodu ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, datę jej podjęcia oraz informację o uzyskaniu prawa wykonywania zawodu na czas nieokreślony;

13) numer rejestracyjny w okręgowym rejestrze lekarzy oraz poprzednie numery rejestracyjne;

14) numer uchwały okręgowej rady lekarskiej w sprawie wpisania na listę członków lekarza będącego dotychczas członkiem innej izby lekarskiej i datę jej podjęcia;

15) numery dotychczasowych zaświadczeń o prawie wykonywania zawodu wraz z określeniem organu wydającego zaświadczenie i datę jego wydania;

16) informację o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym państwie;

17) nazwę ukończonej uczelni i jej siedzibę;

18) numer dyplomu uczelni medycznej i datę wydania oraz rok ukończenia studiów;

19) datę i miejsce ukończenia stażu podyplomowego lub praktyki przygotowawczej lekarsko-dentystycznej albo datę i miejsce ukończenia stażu adaptacyjnego albo przystąpienia do testu umiejętności;

20) informację o złożeniu Lekarskiego Egzaminu Państwowego lub Lekarskiego Egzaminu Końcowego albo Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Państwowego lub Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego i datę jego złożenia;

21) datę rozpoczęcia wykonywania zawodu po ukończeniu stażu podyplomowego;

22) rodzaj i stopień posiadanej specjalizacji, tytuł specjalisty, datę ich uzyskania oraz nazwę jednostki organizacyjnej prowadzącej specjalizację;

23) rodzaj umiejętności zawodowej i datę uzyskania świadectwa potwierdzającego tę umiejętność;

24) rodzaj i datę uzyskania stopnia naukowego i nazwę podmiotu nadającego stopień;

25) rodzaj i datę uzyskania tytułu naukowego i nazwę organu nadającego tytuł;

26) potwierdzenie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego oraz liczbę uzyskanych punktów edukacyjnych;

27) nazwę, adres miejsca pracy, numer telefonu i faksu, adres poczty elektronicznej, numer statystyczny REGON oraz datę zatrudnienia, stanowisko (u każdego kolejnego pracodawcy, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu lekarza);

28) informację o prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki lekarskiej i numer wpisu do właściwego rejestru praktyk lekarskich;

29) informację o wykonywaniu zawodu lekarza w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej;

30) datę rozpoczęcia ostatniej przerwy w wykonywaniu zawodu lekarza na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

31) informację o zaprzestaniu wykonywania zawodu lekarza na czas nieokreślony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

32) informację o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu lekarza;

33) informację o zawieszeniu w wykonywaniu zawodu lekarza;

34) informację o podjęciu wykonywania zawodu lekarza na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

35) informację o emeryturze lub rencie, datę przyznania, nazwę organu wydającego decyzję;

36) adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz numer faksu i adres poczty elektronicznej, o ile je posiada;

37) adres do korespondencji;

38) kod jednostki terytorialnej dla celów statystycznych (NTS) - miejsca stałego zamieszkania;

39) funkcje pełnione w samorządzie lekarskim, datę wyboru i zakończenia pełnienia funkcji;

40) informację o ukończonych wyższych studiach innych niż medyczne, o ile lekarz wyrazi zgodę na przekazanie tych danych;

41) datę ważności zezwolenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej na wykonywanie zawodu lekarza cudzoziemca, wydanego na podstawie art. 3 ustawy z dnia 28 października 1950 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. poz. 458 i 489, z 1956 r. poz. 61, z 1989 r. poz. 158 oraz z 1993 r. poz. 78) albo na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 10 czerwca 1927 r. o wykonywaniu praktyki dentystycznej (Dz. U. z 1934 r. poz. 32 i 976, z 1938 r. poz. 628, z 1947 r. poz. 104 oraz z 1989 r. poz. 158);

42) numer seryjny i datę wystawienia dokumentu uprawniającego do wykonywania zawodu;

43) numer seryjny i datę wydania duplikatu dokumentu uprawniającego do wykonywania zawodu;

44) informację o skreśleniu z rejestru;

44a) datę zgonu – w przypadku śmierci lekarza;

45) identyfikator operatora rejestru i datę pierwszego wprowadzenia danych.

  1. Lekarz jest obowiązany przekazać do okręgowej izby lekarskiej dokumenty lub informacje potwierdzające dane wymienione w ust. 5 pkt 1-10, 15-32, 34-37 i 39-41.
  2. Lekarz jest obowiązany do zawiadomienia okręgowej rady lekarskiej izby, której jest członkiem, w terminie 30 dni o:

1) zmianie danych, o których mowa w ust. 5 pkt 2, 10, 12, 16, 22–31 i 34–37;

2) utracie dokumentu „Prawo wykonywania zawodu lekarza” albo „Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty”.

  1. Okręgowa rada lekarska prowadzi akta osobowe lekarza zawierające dokumenty, które potwierdzają informacje, o których mowa w ust. 5.
  2. Na wniosek lekarza do jego akt osobowych można dołączyć i przechowywać inne dokumenty uznane przez niego za istotne.
  3. Akta osobowe lekarzy, którzy zostali skreśleni z listy członków z powodu śmierci lub utraty prawa wykonywania zawodu oraz akta lekarzy, którzy nie stali się członkami izby z mocy ustawy, przekazane przez administrację szczebla wojewódzkiego okręgowym izbom lekarskim, przechowuje się w archiwum akt osobowych.
  4. Archiwum akt osobowych lekarzy okręgowa rada lekarska prowadzi na podstawie przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

 

W celu uaktualnienia danych prosimy o kontakt z Działem Rejestru:

 

Koordynator działu: Izabela Fornalska

tel. 42 683 17 15

e-mail: i.fornalska@oil.lodz.pl

I piętro, pok. 9

 

Rejestr Lekarzy i Lekarzy Dentystów:

Ewa Lenartowicz

(także SMK)

tel. 42 683 17 17

e-mail: rejestr@oil.lodz.pl

 

Kinga Karbowska

(staże podyplomowe, SMK)

tel.  42 683 17 14

e-mail: staz@oil.lodz.pl

 

Joanna Wencel

e-mail: joanna.wencel@oil.lodz.pl

tel. 42 683 17 29

I piętro, pok. 9

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.