Logowanie
Administratorem Państwa danych osobowych jest Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi z siedzibą w Łodzi (93-005) przy ul. Czerwonej 3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@oil.lodz.pl
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo na naszej stronie internetowej w Polityce prywatności.
Łódzkie sceny zaczęły nowy sezon z przytupem. Za nami pierwsze jesienne premiery, przed nami kolejne inspirujące wydarzenia.
Teatr Muzyczny
Jesień w Muzycznym to przede wszystkim mocne tytuły: „Les Misérables”, „Złap mnie, jeśli potrafisz” i „Skrzypek na dachu”, a wiosną autorski musical Jakuba Szydłowskiego, oparty na kanwie gotyckiej powieści Brama Stokera – „Drakula”. – Nadchodzący sezon to wzruszające opowieści, znakomici, uwielbiani przez publiczność wykonawcy i przede wszystkim świetna muzyka. Fotele na naszej widowni czekają zarówno na miłośników współczesnych musicali, jak i klasyki – zapowiada Grażyna Posmykiewicz, dyrektor Teatru Muzycznego w Łodzi. Na dobry początek nowego sezonu teatr proponuje „Pretty Woman” czyli opowieść o miłosnych perypetiach Vivian i Edwarda. Klasyka filmu w wersji teatralnej – zrealizowany z rozmachem musical z piosenkami Bryana Adamsa i Jima Vallance’a gościć będzie ponownie na deskach teatru od 23 września, by po jedenastu przedstawieniach wrócić w styczniu i lutym.
Październik to z kolei czas wielkiego pościgu, czyli „Złap mnie, jeśli potrafisz”. Zbierający świetne recenzje i lubiany przez publiczność tytuł to świetna – osadzona w latach sześćdziesiątych i oparta na faktach – historia oraz muzyka Marca Shaimana. Z niełatwym zadaniem kreowania wielowymiarowej postaci pełnego uroku oszusta Franka Abagnale’a mierzą się naprzemiennie Karol Drozd, Marcin Franc oraz Maciej Marcin Tomaszewski. W roli nieustępliwego agenta Hanratty’ego zobaczymy Krzysztofa Cybińskiego i Jarosława Oberbeka.
Jesienią powróci też „Les Misérables” – musical Claude`a-Michela Schönberga i Alaina Boublila, będący adaptacją „Nędzników” Wiktora Hugo. Łódzka premiera tego tytułu odbyła się w 2017 r., a bilety na spektakle wyprzedawały się z wielkim wyprzedzeniem. Na przestrzeni lat popularność łódzkiej inscenizacji nie spada. Produkcję będzie można oglądać od 11 listopada, a następnie w styczniu i czerwcu.
Na połowę grudnia czekają zapewne miłośnicy „Skrzypka na dachu”. Tytuł wznowiony pod koniec minionego sezonu z okazji jubileuszu czterdziestolecia premiery polskiej, wystawiony zostanie trzykrotnie.
Najbliższy sezon to również propozycje dla młodszych widzów – „Madagaskar. Musicalowa przygoda” i „Tadek na tropach Minotaura” oraz widowiska: koncert przebojów muzyki filmowej i „Prosimy nie wyrywać foteli” (także w wydaniu sylwestrowym). Powrócą niedzielne spotkania z cyklu „W samo południe”, które w tym sezonie zyskają także swoją familijną odsłonę.
Teatr Powszechny
Prapremiery światowe, prapremiery polskie i premiery. Komedie w reżyserii młodych oraz uznanych twórców. Różne oblicza i estetyki komedii – to wszystko czeka nas w tym sezonie w Powszechnym.
Na Dużej Scenie 20 października prapremiera komedii „Pozory”, czyli nowe przygody uwielbianej przez publiczność (nie tylko łódzką) pomocy domowej Nadii. – Rozwijamy nasz teatralny serial, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem widzów. Specjalnie dla nas sztukę Marca Camolettiego na nowo przetłumaczył Bartosz Wierzbięta – mówi Ewa Pilawska. – Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu z Nadią, akcję spektaklu przenosimy do łódzkich i podłódzkich realiów – dodaje.
– Kontynuujemy współpracę z Wydziałem Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie, w ramach której studenci i absolwenci realizują na naszej Małej Scenie premiery współczesnych komedii. W moim odczuciu bardzo ważne jest, aby młodzi twórcy zainteresowani komedią mieli przestrzeń do poszukiwań nowej, autorskiej estetyki gatunku. Stwarzanie przestrzeni do tych poszukiwań to także misja Polskiego Centrum Komedii. W minionym sezonie sztukę „Replay” wyreżyserowała Magdalena Małecka-Wippich, w tym sezonie zapraszamy na „Korepetycje z miłości” Flavii Coste w reżyserii Sławomira Narlocha – zapowiada Ewa Pilawska.
Prapremiera polska „Korepetycji z miłości” odbędzie się w grudniu na Małej Scenie. W kameralnej opowieści o poszukiwaniu miłości i akceptacji padają fundamentalne pytania o istotę związków. Czy redaktor rubryki z poradami dotyczącymi „spraw sercowych” w kolorowym piśmie dla pań okaże się specem od miłości?
A to dopiero połowa sezonu!
Justyna Kowalewska
Zdjęcia: Teatr Muzyczny w Łodzi
Panaceum 10/2023