Logowanie

Zaloguj za pomocą
PWZ i hasła

Zaloguj przez
login.gov

Administratorem Państwa danych osobowych jest Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi z siedzibą w Łodzi (93-005) przy ul. Czerwonej 3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@oil.lodz.pl

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo na naszej stronie internetowej w Polityce prywatności.

7 czerwca 2021

Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej lekarzy i lekarzy dentystów część III

W artykułach, który ukazały się 17 i 31 maja opisaliśmy pokrótce kwestie związane z zapewnieniem ochrony ubezpieczeniowej związanej z odpowiedzialnością cywilną lekarzy. Aktualnie chcielibyśmy zwróci Państwa uwagę na wagę działań podejmowanych w sytuacjach w których zawarte umowy zaczynają być realizowane oraz również rolę pośrednika ubezpieczeniowego w tej materii.

Optymalny zakres posiadanych polis w zamierzeniu powinien zabezpieczyć  przed obciążeniami finansowymi wynikającymi z mogących pojawić się ewentualnie roszczeń.

Chcąc w pełni skorzystać z posiadanej ochrony ubezpieczeniowej należy zwrócić  również uwagę na właściwy sposób postępowania w razie konieczności skorzystania z polisy.

Ubezpieczyciele oczekują niezwłocznego powiadomienia o zdarzeniu, które może prowadzić do wypłaty z polisy (w ubezpieczeniu dobrowolnym jest to wręcz obowiązek wynikający z ogólnych warunkach ubezpieczenia). W praktyce takim momentem najczęściej jest otrzymanie przez lekarza dokumentu określającego wysokość roszczenia i jego uzasadnienie. Tym niemniej formalne dokumenty zwykle poprzedzane są wcześniejszym ustnym podnoszeniem zarzutów czy też składaniem pism nie precyzujących oczekiwane kwoty.

Zwracamy uwagę że wszelkie samodzielne działania podejmowane przez ubezpieczonych lekarzy nie są wiążące dla Ubezpieczycieli i w momencie zgłoszenia  szkody z polisy  Zakłady Ubezpieczeń będą samodzielnie prowadziły ustalenia niezależnie od wcześniejszych uzgodnień pomiędzy lekarzem a jego pacjentem lub innym poszkodowanym.  Ponadto   działania podejmowane  bez wcześniejszego  kontaktu z Ubezpieczycielem  pozostają niezgodne z zasadą niezwłocznego informowania o zdarzeniu mogącym powodować szkodę.

Dobra współpraca z Ubezpieczycielem od momentu w którym lekarz dowiaduje się o zaistniałej spornej sytuacji do chwili gdy należy podjąć decyzję o ewentualnym odszkodowaniu dla pacjenta może przesądzić o optymalnym wykorzystaniu zawartej umowy ubezpieczenia.

Przyjęte w GBU Global  standardy obsługi naszych Klientów zapewniają udział przedstawicieli naszej firmy w tym procesie.

Dokonujemy wstępnej analizy zaistniałej sytuacji. W dalszej kolejności korzystając z doświadczeń  udzielamy  konsultacji polegających  min na  przekazaniu informacji co do obowiązujących u Ubezpieczycieli procedur , wymaganych dokumentach czy też  formie zgłaszania zdarzeń z polisy. W razie potrzeby służymy również pomocą w trakcie dalszych procedur prowadzonych przez Ubezpieczyciela – udzielamy wyjaśnień co do możliwych dalszych wariantów  decyzji czy ewentualnej ścieżki odwoławczej.

Broker nie stanie się pełnomocnikiem procesowym , jego rolą nie jest również udzielanie porad prawnych, Jednakże podejmowane zgodnie z opisanym powyżej schematem działania  w znaczący sposób usprawniają proces likwidacji szkody  i wpływają na tempo podejmowanych decyzji . 

W znacznej mierze możemy ułatwić przebieg całej procedury  zmniejszając obciążenia   naszych Klientów w tym zakresie.

Zachęcamy do kontaktu on-line poprzez portal (www.pigulka-global.net.pl). Nasi Klienci znajdą tam również numery kontaktowe do wykorzystania  w momencie zaistnienia opisanych powyżej sytuacji.

Artur Krajewski

Dyrektor ds. Analizy Ryzyk Ubezpieczeniowych

GBU Global Sp. z o.o.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.