Logowanie

Zaloguj za pomocą
PWZ i hasła

Zaloguj przez
login.gov

Administratorem Państwa danych osobowych jest Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi z siedzibą w Łodzi (93-005) przy ul. Czerwonej 3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@oil.lodz.pl

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo na naszej stronie internetowej w Polityce prywatności.

ISSN: 1233-9938

9 / 2021

Panaceum nr 9/2021

Reklamacje

Ostatnio po Internecie krąży graficzny żart dotyczący reklamacji, jakie składają turyści po powrocie z wczasów. Jedna z pań napisała: „Po hotelu chodziły kobiety w strojach bikini, co źle wpływało na morale mojego męża”, inna, że „gołębie rano gruchały zbyt głośno”. Reklamacje dotyczyły również samego hotelu: „pokój miał mieć 25 metrów, mąż zmierzył i miał tylko 23,5 metra” lub „pokój miał balkon, a ja chciałam taras, taki jak mamy w domu”. Utyskiwania odnosiły się też do posiłków: „kolacje były zbyt ubogie, składały się tylko z 3 dań głównych, deseru, zimnych przekąsek i deski serów do wyboru”, a nawet temperatury na pokładzie samolotu, przez które turystka „zmarzła”. Pretensje kierowane były również do tubylców, którzy „mówili po angielsku i po niemiecku, a po polsku nie umieli” lub „na targu sprzedawali podrobione okulary przeciwsłoneczne”. Same tereny odwiedzane też nie spełniały pokładanych w nich nadziei, gdyż: „co prawda na plażę było z górki, ale już do hotelu pod górkę”, „kamienie były zbyt kanciaste”, a „na wycieczce się kurzyło”. Osobiście przychyliłabym się tylko do jednej reklamacji, mianowicie, że „ratownik był otyły”. Rozumiem rozczarowanie w tym przypadku.

Czytając teksty, naszły mnie również dwie refleksje. Pierwsza to taka, że jak ktoś się uprze, to zawsze może popsuć sobie wakacje, bez względu na to, ile na nie wydał. Druga, że przypomina mi to niektóre uwagi Czytelników, jakie czasami do nas przesyłają. Najczęściej zaczyna się niewinnie, że w sumie to nas nie czytają, bo pracują i nie mają czasu. Potem już ostrzej, że nie podoba się jakieś zdanie lub cały artykuł, i na koniec pytanie: „co samorząd robi za moje składki?”. Odpowiadając na ostatnie zagadnienie – polecam serdecznie cykl wywiadów z lekarzami, którzy od lat działają na rzecz samorządu lekarskiego. W aktualnym numerze jest to doktor Zbigniew Kijas, który opowiada o działaniach Komisji Bytowej (s. 18).

W tym numerze „Panaceum” podejmujemy ponownie temat hejtu, jaki od dłuższego czasu wylewa się na lekarzy i wszystkie osoby promujące szczepienia (s. 7). Opór znacznej części społeczeństwa jest z punktu widzenia medycznego kompletnie niezrozumiały. Mało tego, osoby te zdają się być coraz bardziej przekonane o swojej racji i zaciekle walczą z każdym, kto próbuje im pokazać, jak bardzo się mylą.

Wszyscy natomiast czekamy na czwartą falą epidemii, w słabnącej nadziei, że jednak do niej nie dojdzie. O przygotowaniach na kolejne uderzenie koronawirusa oraz inwestycjach toczących się w CKD, największym obecnie konglomeracie szpitali w Łodzi, opowiada jego dyrektor ds. medyczno-organizacyjnych prof. Paweł Ptaszyński (s. 8). Państwa uwadze polecam również trzecią, bardzo ciekawą rozmowę w tym numerze. O innowacjach w medycynie operacyjnej rozmawiamy z profesorami: Adamem Durczyńskim oraz Piotrem Hogendorfem z Kliniki Chirurgii Ogólnej, Transplantacyjnej, Gastroenterologicznej i Onkologicznej w szpitalu im. N. Barlickiego, UM w Łodzi (s. 12).

Na koniec uwadze Czytelników polecam webinarium, dostępne na witrynie NIL, o konieczności wdrażania elektronicznej dokumentacji medycznej w podmiotach medycznych (s. 14).

Patrycja Proc

przewodnicząca Kolegium Redakcyjnego „Panaceum”
panaceum@oil.lodz.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.